آرایش و زیبایی

اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند

اگر به دنبال لبخندی زیبا هستید حتما متن زیر را بخوانید.

طرح لبخند چیست؟

به فرآیندی که در طی آن بوسیله روش های دندانپزشکی مانند لامینت،  پر کردن،روکش یا پل ، روکش ونیر و سفید کردن دندان ها ، ظاهر لیخند زیبا شود طرح لبخند می گویند. با انجام فرآیند طرح لبخند، دندانهایی که ظاهرشان ترک خورده، رنگشان تغییر کرده و خراشیده شده است ترمیم میشوند. طرح لبخند به اصلاح وضعیت گاز گرفتن دندان ها میپردازد و به بازگرداندن عضلات کنترل کننده حرکت های فک به حالت طبیعی کمک میکند. طرح لبخند برای افراد مختلف متفاوت است و با توجه به دندانها، رنگ پوست،بافت لثه و بافت لب، رنگ مو، نوع پوست و در کل با در نظر گرفتن کلیه ویژگی های صورت انجام میشود. هدف از اصلاح طرح لبخند داشتن لبخندی زیباست.

روش های اصلاح طرح لبخند کدامند؟

سفید کردن دندان

پر کردگی به رنگ دندان

براکت های قدیمی

براکت های نامرئی

اندینگ دندان

ونیر پرسلاین

سوالی که دندانپزشک از شما میپرسد این است که چه چیزی را در لبخند خود دوست ندارید؟ قطعا شما به خاطر حداقل یکی از دلایل زیر به دنبال اصلاح طرح لبخندتان هستید.

1- تغییر یافتن رنگ دندان:  به دلیل بالا رفتن سن، نوشیدنی ها و خوردنی هایی که در رژیم غذاییتان وجود دارد و یا بسیاری عوامل دیگر ، رنگ دندانها از سفید به زرد تغییر میکند.با سفید کردن دندانها ، آن قسمت دندانهایی که لک شده  از بین میرود.

2- تراز کردن دندان: اگر دندانها با هم تراز نیستند میتوان از طریق ارتودنسی  مانند ارتودنسی نامرئی دندانها را ردیف کرد و وضعیت دندان در دهان را بهبود بخشید. میتوان برای انجام این کار از روکش ونیر هم استفاده کرد تا لبخندتان زیبا شود.

3- فاصله بین دندانها:برای پر کردن فاصله بین دندانها میتوان از روش های مختلفی  دندانپزشکی زیبایی بهره برد.

4- جای خالی دندانها: اگر دندانی را از دست داده اید در لبخندتان تاثیر زیادی دارد. بنابراین در این حالت باید از پل یا ایمپلنت برای کاش دندان بهره برد تا لبخندتان اصلاح شود.

5- دندانهایی که ترک خورده اند یا دندان هایی که جفت نیستند یا تراشیده شده اند: این دندانها با باندینگ زیبایی با روکش لامینت یا ونیر بهبود پیدا میکنند.

6- بلند بودن دندان: فرسایش روزانه و بالا رفتن سن ظاهر شاداب و جوان شما را از بین میبرد. برای دندان های که کوتاهند میتوان 2 دندان نیش جلو را بلند کردو آنها را تغییر شکل داد.برای این کار از روکش ونیر پرسلاین یا باندینگ کامپوزیت استفاده میشود.

7- اگر صورتی بدشکل باشد: باید از طریق روش هایی به جوانسازی پوست اقدام کرد. از طریق روشهای مخصوصی در دندانپزشکی میتوان طرح لبخند را اصلاح کرد و به پر کردن گونه ها و لب ها پرداخت.

8- تناسب و تقارن: یک لبخند زیبا میتواند در ازای تقارن و تناسب دندانها و رعایت بهداشت دهان به دست آید.

روش های زیبایی دندان یا اصلاح طرح لبخند چیست؟

باندینگ دندان

این روش هم یک روش زیبایی در دندانپزشکی است که مطمئن  و بدون خطر است . در این روش دندانهایی که دارای ظاهری ترک  خورده هستند یا رنگشان تغییر کرده یا خراشیده شده اند بهبود پیدا میکند. با این روش فاصله بین دندانها هم از بین میرود و نیز اندازه دندانها هم میتوانند تغییر کنند. مدت زمانی که این روش میگیرد از یک ساعت کمتر است. این روش با رنگی که به رنگ دندانهای بیمار نزدیک باشد انجام میشود. برای چسبیدن مواد از پرتوهای فرابنفش استفاده میشود و بعد از سفت شدن مواد روی دندان ظاهر دندان را باز اصلاح میکنند و آنها را صیقل میدهند.

سفید کردن دندانها:

یکی از روش های رایج دندان پزشکی زیبایی ،سفید کردن دندان یا بلیچینگ میباشد. این روش مخصوص بیمارانی است که دنبال لبخند زیبا  و براق هستند ولی نمیخواهند وقت زیادی را صرف کنند. در این روش بیمار میتواند این کار را در خانه انجام دهد یا به مطب دندانپزشکی مراجعه کند

ونیر پرسلاین

به این روش اردتودنسی فوری هم میگویند که قادر است مشکلات زیبایی دندان را در یک آن برای اصلاح طرح لبخند  رفع کند. این روش به صورت روکش است که روی دندان قرار میگیرد و مشکلاتی مانند کجی ، تغییر رنگ ، خراشیدگی را مخفی میکند. در طی 2 جلسه روکش ونیر پرسلاین به شما لبخند زیبایی میدهد.

پر کردن به رنگ دندان

این روش از روش های قدیمی که در آن برای پر کردن از فلز استفاده میکردند مطمئن تر است. امروزه میتوان پر کردگی های فلزی که روی دندانهایتان وجود دارد را خالی کنید و به جای آن مواد کامپوزیت سفید بریزید و طرح لبخندتان را زیبا کنید.

براکت های نامرئی

اگر دنبال روش آسانی برای اصلاح وضعیت دندان هایتان هستید  و دوست ندارید دیگران از این که تحت درمان هستید باخبر شوند میتوانید با مراجعه به دندان پزشک قالب هایی از شیوه  گاز گرفتن  شما تهیه کند و با نرم افزار های کامپیوتری و امکانات مطب یک مجموعه شفاف نگه دارنده برایتان تهیه کند. این نگه دارنده به شکل متوالی در دهان گذاشته میشود. هر کدام از این ها را میتوان 7 تا 14 روز استفاده کرد. در پایان دوره درمان دندانها تراز میشوند و لبخندتان زیبا میشود. سینی هایی که در این روش استفاده شده اند خیلی راحت از دهان خارج میشوند و بیماری که از آن استفاده میکند در موقع مسواک زدن، غذاخوردن و کشیدن نخ دندان مشکلی ندارد.

براکت های قدیمی

اگر بیمار به دنبال ارتودنسی ارزانتر برای اصلاح طرح لبخندش باشد از براکتهای قدیمی میتوان برایش استفاده کرد. طول درمان ارتودنسی با براکت های قدیمی 2 سال است. استفاده از براکتهای فلزی مدرن راحتتر است زیرا ساخت راحتتری نسبت به براکتهای قدیمی دارند. مدت زمان ارتودنسی با براکتهای قدیمی تقریبا به اندازه درمان با استفاده از براکتهای نامرئی میباشد.

آشنایی با اصلاح طرح لبخند

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا