اجتماعی

ارائه تسهیلات به زوج‌های دانشجوی نابارور

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

 

معاون پشتیبانی صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: به زوج‌های دانشجوی دارای بیماری‌ خاص و نابارور تسهیلاتی جهت درمان ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، صندوق رفاه وزارت علوم تحقیقات و فناوری وعده‌هایی را در خصوص اعطای تسهیلات و وام به زوج‌های دانشجوی نابارور داده بود، همچنین برای دریافت این تسهیلات یک سری شرایط هم در نظر گرفته شده بود تا آنجا که طی یک اقدام جدید که از طرف صندوق رفاه انجام پذیرفته،‌ مقرر شد مذاکرات با مراکز نازایی بیمارستان طالقانی صورت پذیرد.

 

طبق این وعده سید فردین تقی‌زاده، معاون پشتیبانی صندوق رفاه در خصوص این مورد اظهار کرد: بر اساس این رایزنی‌های انجام گرفته میزان هزینه‌ها در ابتدا کاهش می‌یابد و امیدواریم نهادهای حمایتی تا آنجا که نهادهای حمایتی می‌توانند کمک‌های لازم را در این زمینه انجام دهند.

 

وی افزود: بنابراین اگر دانشجویان مشکل مالی داشته باشند، قسمتی از هزینه‌های مربوط به دارو از طریق نهادها و در قالب وام بیمه برطرف می‌شود، البته مقداری از این هزینه‌ها از طریق خود دانشجو پرداخت خواهد شد.

 

تقی‌زاده، همچنین عنوان کرده بود با توجه به این که درمان نازایی هزینه‌ی بالایی دارد، البته باید زوج‌های جوانی که نابارور هستند، مشخص شود و اگر این تعداد کم باشد، سعی می‌کنیم هزینه‌ها را به کمترین میزان خود برسانیم.

 

حالا پس از گذشت کمتر از یک ماه از اعلام این خبر، معاون پشتیبانی صندوق رفاه حمایت این بخش از معاونت وزارت علوم برای ارائه تسهیلات به زوج‌های دانشجوی نابارور را اعلام کرد.

 

وی اذعان کرد: چنانچه دانشجویان مقطع تسهیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد) که چند سالی از ازدواج آن‌ها می‌گذرد، نابارور باشند و از ما کمک بخواهند یک سری تسهیلات جدید به آن‌ها ارائه خواهد شد.

 

تقی‌زاده در خصوص بیمارستانی که اعلام کمک کرده است، تصریح کرد: با مرکز نازایی بیمارستان طالقانی دانشگاه شهید بهشتی رایزنی‌هایی صورت پذیرفته است و در طی آن باید تفاهم‌نامه‌ای امضا شود تا مشکلات زوج‌های دانشجوی نابارور برطرف گردد.

 

معاون پشتیبانی صندوق رفاه وزارت علوم همچنین ادامه داد: این تسهیلات در غالب بودجه‌هایی برای رفع مشکل به دانشجویان ارائه خواهد شد، که بخشی از نهادهای حمایتی در قالب وام برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: تمامی دانشجویان از سراسر کشور که دارای مشکل ناباروری هستند، می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند گردند همچنین کلیه دانشجویان که دارای بیماری‌های خاصی هستند، می‌توانند با مراجعه به معاونت دانشجویی دانشگاه خود از حمایت‌های برخی نهادهای حمایتی بهره‌مند شوند.

 

 

گزارش از فرزانه فدوی

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا