حوادث

آمار وحشتناک رسمی / بالاخره عربستان، تعداد نهایی جان باحتگان فاجعه منا را اعلام کرد

 

وزارت بهداشت عربستان به طور رسمی با اعتراف به آمار 7477 حاجی جان باخته در فاجعه منا فهرست اسامی جان باختگان و ملیت های آنان را منتشر کرد.

 

تعداد نهایی جان باحتگان فاجعه منا

وزارت بهداشت عربستان به طور رسمی با اعتراف به  آمار 7477 حاجی جان باخته در فاجعه منا فهرست اسامی جان باختگان و ملیت های آنان را منتشر  کرد.

یک سایت عربی خبر داد: وزارت بهداشت عربستان به طور رسمی با اعتراف به  آمار 7477 حاجی جان باخته در فاجعه منا فهرست اسامی جان باختگان و ملیت های آنان را منتشر  کرد.

وزارت بهداشت عربستان سعودی با انتشار بیانیه ای پرونده بررسی آمار و هویت متوفیان حادثه منا را مختومه اعلام کرد. به گزارش تسنیم  ،سایت اپوزوسیون البروج عصر روز گذشته خبرداد: وزارت بهداشت عربستان سعودی با انتشار بیانیه ای تعداد جان باختگان فاجعه منا را 7477 نفر  اعلام وپرونده بررسی آمار و هویت متوفیان حادثه منا را مختومه اعلام کرد.در این بیانیه به فهرستی اشاره شده که عصر شنبه در سایت وزارت بهداشت عربستان سعودی قرار گرفته و در آن آخرین آمار، هویت فردی و ملیت جان باختگان این حادثه منتشر شده است.به گزارش  میزان  نکته قابل توجه آن است که در این بیانیه ذکر شده “هویت و اطلاعات فردی اغلب شهدا مشخص شده و در فهرست منتشر شده در سایت وزارت بهداشت قرار گرفته است”.

همچنین در پایان این بیانیه آمده است “این فهرست نتیجه نهایی تحقیقات است به طوری که با انتشار آن پرونده شهدای حج امسال سرانجام بسته می شود”.لازم به ذکر است آمار و ارقام منتشر شده در این فهرست بسیار قابل تامل به نظر می رسد، برای مثال تعداد جان باختگان عربستانی این حادثه 1510 نفر بیان شده است که تاکنون چنین آماری در هیچ یک از سرشماری ها اعلام نشده است.

از سوی دیگر و بر مبنای این فهرست تعداد 1507 جنازه همچنان مجهول الهویه هستند و ملیت آن ها مشخص نیست. بر مبنای این فهرست که از سوی وزارت بهداشت عربستان سعودی اعلام شده رقم نهایی جان باختگان حادثه منا 7477 نفر است.تا این لحظه هیچ منبع رسمی و یا غیر رسمی محتوای این لیست را تایید نکرده است. در این فهرست که نسخه پی دی اف‌آن روی این سایت قرار گرفته به طور مثال  تعداد جان باختگان کشور  اتیوپی: 50 نفر،افغانستان: 72 نفر،اندونزی: 453،ایران: 321 نفر،آمریکا: 4 نفر،پاکستان: 514 نفر،بنگلادش: 262 نفر،ترکیه: 132 نفر،عربستان: 1510 نفر،مالی: 253 نفر،مالزی: 60 نفر،مصر: 443 نفر،مراکش: 62 نفر،موریتانی: 14 نفر،نیجر: 56 نفر،نیجریه: 305 نفر، هند: 316 نفر،یمن: 172 نفر و ناشناس: 1507 نفر عنوان شده است. درهمین حال به گزارش نسیم اوحدی رئیس سازمان حج وزیارت گفت: براساس آماری که مقامات عربستان اعلام  می کنند تعداد جان باختگان فاجعه منا به مرز 6هزارنفر رسیده است.وی افزود: هنوز از سرنوشت36  زائرایرانی اطلاعی نداریم.

وزارت بهداشت عربستان سعودی با انتشار بیانیه ای پرونده بررسی آمار و هویت متوفیان حادثه منا را مختومه اعلام کرد. به گزارش تسنیم  ،سایت اپوزوسیون البروج عصر روز گذشته خبرداد: وزارت بهداشت عربستان سعودی با انتشار بیانیه ای تعداد جان باختگان فاجعه منا را 7477 نفر  اعلام وپرونده بررسی آمار و هویت متوفیان حادثه منا را مختومه اعلام کرد.در این بیانیه به فهرستی اشاره شده که عصر شنبه در سایت وزارت بهداشت عربستان سعودی قرار گرفته و در آن آخرین آمار، هویت فردی و ملیت جان باختگان این حادثه منتشر شده است.به گزارش  میزان  نکته قابل توجه آن است که در این بیانیه ذکر شده “هویت و اطلاعات فردی اغلب شهدا مشخص شده و در فهرست منتشر شده در سایت وزارت بهداشت قرار گرفته است”.

همچنین در پایان این بیانیه آمده است “این فهرست نتیجه نهایی تحقیقات است به طوری که با انتشار آن پرونده شهدای حج امسال سرانجام بسته می شود”.لازم به ذکر است آمار و ارقام منتشر شده در این فهرست بسیار قابل تامل به نظر می رسد، برای مثال تعداد جان باختگان عربستانی این حادثه 1510 نفر بیان شده است که تاکنون چنین آماری در هیچ یک از سرشماری ها اعلام نشده است.

از سوی دیگر و بر مبنای این فهرست تعداد 1507 جنازه همچنان مجهول الهویه هستند و ملیت آن ها مشخص نیست. بر مبنای این فهرست که از سوی وزارت بهداشت عربستان سعودی اعلام شده رقم نهایی جان باختگان حادثه منا 7477 نفر است.تا این لحظه هیچ منبع رسمی و یا غیر رسمی محتوای این لیست را تایید نکرده است. در این فهرست که نسخه پی دی اف‌آن روی این سایت قرار گرفته به طور مثال  تعداد جان باختگان کشور  اتیوپی: 50 نفر،افغانستان: 72 نفر،اندونزی: 453،ایران: 321 نفر،آمریکا: 4 نفر،پاکستان: 514 نفر،بنگلادش: 262 نفر،ترکیه: 132 نفر،عربستان: 1510 نفر،مالی: 253 نفر،مالزی: 60 نفر،مصر: 443 نفر،مراکش: 62 نفر،موریتانی: 14 نفر،نیجر: 56 نفر،نیجریه: 305 نفر، هند: 316 نفر،یمن: 172 نفر و ناشناس: 1507 نفر عنوان شده است. درهمین حال به گزارش نسیم اوحدی رئیس سازمان حج وزیارت گفت: براساس آماری که مقامات عربستان اعلام  می کنند تعداد جان باختگان فاجعه منا به مرز 6هزارنفر رسیده است.

وی افزود: هنوز از سرنوشت36  زائرایرانی اطلاعی نداریم.

تسنیم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا