پزشکی و سلامت

آسپرین دشمن سرطان سینه

با توجه به یافته های یک مطالعه جدید که در مجله بررسی های آزمایشگاهی منتشر شده، مصرف روزانه آسپیرین می تواند از ابتلا به سرطان سینه جلوگیری نماید.

به گزارش خبرنگار مهر، مطالعه ای که توسط واحد تحقیقات سرطان در مرکز پزشکی امور کهنه سربازان در کانزاس سیتی انجام شده، نشان می دهد که مصرف دوز پایین آسپرین (دارویی که به عنوان مسکن درد و جلوگیری از لخته خون استفاده می شود)، توانایی تجدید سلول های سرطانی سینه را از بین می برد.

سرطان سینه، پس از سرطان پوست، شایعترین نوع سرطان در بین زنان ایالات متحده است. در سال جاری، تخمین زده می شود که بیش از ۲۳۰ هزار زن مبتلا به سرطان سینه شده و بیش از ۴۰ هزار تن در اثر این بیماری جان خود را از دست خواهند داد.

مطالعه جدید، اولین مطالعه ای نیست که خواص ضد سرطانی آسپرین را اثبات می نماید. در ژوئیه سال ۲۰۱۴، مطالعه ای منتشر شد که ارتباط مصرف منظم آسپیرین را با کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در زنان نشان می داد. این در حالی است که براساس مطالعه دانشگاه تگزاس در آستین در سال ۲۰۱۴، مشخص شد که مصرف منظم آسپیرین ممکن است احتمال عود سرطان سینه در بین زنان دارای اضافه وزن و چاق را به نصف کاهش دهد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا